Nyheter,  The Sims 4

Bak lukkede dører – The Sims 4: Stæsj for klesvaskedag

VIA EA

Lær hvordan sims-teamet jobber nært med samfunnet for å skape den aller første felleskapspakken!

Maxis spurte nylig  samfunnet for å hjelpe dem med å skape en helt ny Stuff Pack for The Sims 4. Og responsen var helt utrolig!

Vi setter oss ned med Associate Sims Producer, Graham Nardone (bedre kjent som SimGuruGraham) for å lære mer om prosessen og finne ut hvordan arbeidet med samfunnet gjør The Sims bedre.

Denne stæsjpakken er så og si helt inspirert av tilbakemeldinger fra sims samfunnet. Hvordan reagerte de?

Responsen fra samfunnet vårt blåste forbi våre opprinnelige forventninger. På mindre enn en time så mottok vi titusenvis av stemmer på det samlede pakke-temaet! Vi har alltid fremmet direkte kommunikasjonslinjer fra medlemmer av vårt studio til alle Sims-fansen der ute, men vi har aldri hatt muligheten til å diskutere kommende innhold så tidlig i utviklingen.

Hva er det overordnede temaet og retningen til The Sims 4 vaskedag stæsjpakken?

Da vi først begynte å diskutere dette prosjektet i studioet, ønsket vi å sikre at denne prosessen representerte tilbakemeldingene våre spillere har sendt oss i tiden siden The Sims 4 ble lansert. Samlet sett er Maxis veldig engasjert i samfunnet vårt på våre offisielle forum og sosiale medier, og vi la merke til at spillerne fortsatte å be om bestemte temaer som vi ikke hadde planer om å ta opp i nær fremtid. Vi trodde at disse ideene ville være et godt utgangspunkt for spillere å samle seg når de valgte temaet for denne pakken. Ut av de fem foreslåtte temaene (Eco Living Stuff, Starter Home Stuff, arcade Stuff, Dangerous Stuff og Wedding Stuff) som spillerne var i stand til å stemme på, var Eco Living vinneren.

ea-blog-image-bcd-ts4-laundry-16x9-1.jpg.adapt_.crop16x9.1023w-1

Om «arcade» temaet hadde blitt valgt av våre spillere, ville disse livlige 80-talls klær-konseptene lagt frem for avstemning.

Ut av de fem foreslåtte temaene som spillerne stemte på, var Eco Living vinneren. Etter hvert som ytterligere stemmer fant sted og ideer samles, landet vi på rustikke møbler som var egnet for et solrom eller mudroom, mote i stil med boho, og legge til klesvask som den nye spillfunksjonen.

ea-blog-image-bcd-ts4-laundry-16x9-2.jpg.adapt_.crop16x9.1023w

Flere konsepter fra temaet «arcade».

Hva var noen av de mer interessante forespørslene som kom inn fra samfunnet?

En av mine favoritter var å se spillerne diskutere logistikk av årnings i en skittentøyskurv eller på toppen av en vaskemaskin, og hvilken som ville være mer praktisk å legge til i The Sims. Andre spillere spurte etter ting som støvsugere og gressklippere som ekstra hjemmearbeid som komplement til vaskemaskin og tørketrommel.

ea-tout-block-small-sims-love-story-pt1-5-2.png.adapt.crop5x2.1920w

«Vi har invitert alle våre spillere til å ha et sete ved bordet når beslutninger blir gjort.»

Hvordan valgte teamet opprinnelig å jobbe med samfunnet på dette innholdet?

Tilbake i 2012 begynte jeg å tenke på en siste utvidelsespakke til The Sims 3 som ville inkorporere de beste aspektene av det spennende folk om crowdfunding: muligheten for vanlige folk til å vise sin støtte til et prosjekt og påvirke hva det til slutt ville bli. Disse planene gikk aldri utover det hypotetiske, men det var et løfte i ideen.

ea-blog-image-bcd-ts4-laundry-16x9-3.jpg.adapt_.crop16x9.1023w

En country låvefest-bryllupstil ble forberedt dersom spillerne valgte «bryllups»-tema.

Raskt fremover, ca fire år til Maxis feriefest 2016: Vår executive producer Lyndsay Pearson snakket med meg om å bringe ideen tilbake i form av en stæsjpakke for The Sims 4. Jeg hoppet på muligheten! Ikke bare liker jeg å chatte med tilhengerne av The Sims, men jeg har en viss ærbødighet for den syttenårige arv fra The Sims som er gjort mulig på grunn av våre lidenskapelige fans. Jeg tror de burde ha en stemme i den retningen The Sims-spillene tar, så det er veldig spennende å inkludere dem i denne pakken som en del av The Sims sin historie.

ea-blog-image-bcd-ts4-laundry-16x9-4.jpg.adapt_.crop16x9.1023w

Flere konsepter fra «Bryllups»-temaet.

Hva var noen av de mest etterspurte tilleggene som gjorde det til Stæsj for klesvaskedag?

Klesvask ble ofte forespurt av våre spillere, og det trekker klare linjer mellom segmentet av personer som spiller The Sims som livssimulering, og de som liker det som et videospill.

Spillere som ønsker en livssimulering, gleder seg over en funksjon som klesvask, da det er noe som er veldig knyttet til hverdagen. Andre som ønsker å «spille» et videospill lurer på hvilken rolle klesvask tjener, og hvordan kan det legge til moroa de har med The Sims 4. Til slutt tror jeg det fremhever hvordan The Sims appellerer til en rekke spillere som har forskjellige motivasjoner, og hvordan vi som studio kan bruke stæsjpakker til å betjene ulike segmenter av publikum.

ea-blog-image-bcd-ts4-laundry-16x9-5.jpg.adapt_.crop16x9.1023w

Hadde temaet «arkade» vunnet; ville spillerne ha stemt mellom amerikansk 80-tallet (over) eller moderne japansk (under) påvirket av arkader i Art Style-stemingen..

ea-blog-image-bcd-ts4-laundry-16x9-6.jpg.adapt_.crop16x9.1023w

Hvor viktig er det å jobbe med samfunnet for The Sims?

Å være nært involvert i samfunnet vårt er så integrert i det vi gjør på Maxis. Noe jeg virkelig setter pris på om å jobbe her, er hvordan folk gjennom hele studiet kan påvirke vår kreative prosess, fordi de gir forskjellige ulike bakgrunner som får oss til å vurdere livet fra en rekke perspektiver. På samme måte har The Sims millioner av fans, og deres delte livserfaringer er avgjørende for at vi skal vurdere når vi lager et inkluderende spill som The Sims. Ethvert medlem av teamet vårt kan velge å bli det vi kaller en SimGuru, det vil si – noen som direkte engasjerer seg med våre spillere på sosiale plattformer, og har meningsfulle samtaler med dem om arbeidet de gjør. Å ha denne ubegrensede tilgangen mellom utviklere og spillere er ganske unik i et AAA-studio, og dialogen vi har, hjelper oss med å fortsette å lage gode spill. Mange av spillerne vi snakker om har spilt The Sims siden den ble lansert i 2000, mye lengre enn jeg har jobbet med dette. De har sett dette spillet vokse og endres over tid, og har en viktig stemme om å dele om hvor det kan gå i fremtiden.

ea-blog-image-bcd-ts4-laundry-16x9-7.jpg.adapt_.crop16x9.1023w

Tidlig stilutforsking for klær for å matche Eco Living-temaet.

Hvilken del av denne prosessen har gjort deg mest spent?

Jeg er personlig veldig interessert i å gi ekte «bak kulisene»-utsikt til spillutvikling her på Maxis. Med dette prosjektet kunngjort så tidlig, ønsker vi å navigere i hver fase av utviklingen og gi kontekst til hverdagens beslutninger. Så langt har det vært diskusjoner om vår preproduksjonsprosess, grundige forklaringer av eiendomsaktivitetene og de spesifikke milepælene underveis.

For våre spillere som ønsker å engasjere seg i utviklingen av denne pakken, planlegger vi å diskutere og vise flere aspekter av utvikling som ikke bare deles, men vise det via blogger, innlegg på forumene våre, uformelle spørsmål om kvittering på twitter eller midtutviklings livestreams, vi har mye mer i arbeidet vårt!

ea-blog-image-bcd-ts4-laundry-16x9-8-2

Fargeguide for vaskenes konsept.

Ved å se på hvordan innholdet utviklet seg fra konseptkunst gjennom siste gjengivelser, hva er de store designvalgene teamet har laget?

De fleste designvalgene vi har laget var å sette scenen for spillerne våre for å ta en endelig beslutning. Noe vi har stresset med gjennom dette prosjektet er at vi ønsket at denne prosessen skulle være en autentisk representasjon av hvordan vi utvikler stæsjpakker. Vi har invitert alle våre spillere til å ha et sete ved bordet når beslutninger blir truffet som vil påvirke de neste utviklingsstadiene. Stemmene som spillere gir og deltar i, er de samme spørsmålene som vi spør oss selv.

ea-blog-image-bcd-ts4-laundry-16x9-9.jpg.adapt_.crop16x9.1023w

ea-blog-image-bcd-ts4-laundry-16x9-10.jpg.adapt_.crop16x9.1023w

En vask går fra første konseptkunst, til fargeguide, til ortogonal tegning, til endelig eiendel.

Hva er noen av de små detaljene i denne oppdateringen som Sims-spillere vil bli begeistret for?

Spillere vil sette pris på detaljert oppmerksomhet i disse vaskedag tingene, hvorav noen er påvirket av tilbakemeldinger fra spillere som vi mottok for over syv år siden! Spillerne delte mange positive kommentarer om klesvask i The Sims 3, men en kritikk vi vanligvis mottok var kravet om at simmene dine har en skittentøyskurv i hvert rom, ellers ville de ende opp med å kaste klærne over gulvet. Det er noe vi har spesifisert denne gangen.

En annen ting vi ofte hører er at spillere i The Sims 4 er veldig bevisste på hvor mye plassobjektene kan ta opp, så vi bestemte oss for å lage våre vaskemaskiner og tørketrommeler slik at de kan stables – perfekt for Sims som bor i en leilighet i byen San Myshuno.

Simskrystallen ble lansert 8.Januar 2012 av Simon Ekren Gravvold, som fortsatt eier og styrer nettsidene. Etterhvert har jeg fått flere hjelpere, som f.eks Willy Halvorsen og Alexandra Ejme som begge er medeier av Simskrystallen. Om du lurer på noe eller ønsker å sende inn tips til Simskrystallen, så kan du sende det til: redaksjon@simskrystallen.no

0 0 stemmer
Artikkelvurdering
Abonner
Varsle om
guest
Navnet ditt publiseres offentlig. Om du ønsker å være anonym, kan du f.eks bruke fornavn eller ett kallenavn.
Din Epost publiseres ikke offentlig. Eposten brukes for å gi beskjed om kommentaren din har blitt godkjent/avslått. Hvis du trykker på bjellen, vil du også kunne få varsel om når du har fått svar på kommentaren din.
Alderen din publiseres offentlig. Om du ikke ønsker å oppgi dette, lar du bare dette feltet stå tomt.

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Vis alle kommentarer
0
Sul sul! Del gjerne tankene dine med oss i kommentarfeltet.x
()
x
Hopp til verktøylinje