Nyheter,  Offisiell blogg

BAK KULISSENE UNDER UTVIKLINGEN AV THE SIMS 4 LIVET I TROPENE

OK. Alle håpefulle illustratører, drevne spillere og ihuga stilfans: Denne er til dere. Det var med glede vi kunne kunngjøre utvidelsespakken The Sims™ 4 Livet i tropene*, og det er med like stor glede vi har jobbet med å få pakken ferdig til dere. Så vi spurte Maxis-produsent Jill Johnson og art director Stephen Edwards om å fortelle oss litt om hvordan utviklingsteamet har jobbet med å lage dette tropiske paradiset.

Hvordan spiller det overliggende illustrasjonskonseptet inn på Livet i tropene?

Omgivelsene, havet, de sjarmerende møblene og arkitekturen gjør masse for å få deg i avslappet, tropisk stemning i denne pakken. Du kan nesten kjenne det friske vannet mot huden, du hører bølgene slå mot stranden, og du føler varmen fra solen. Illustrasjonsteamet la ekstra arbeid i å få øyene til å føles spesielle og skille seg fra alle de andre stedene vi har laget til spillet så langt. På Sulani får simmene dine en helt ny livsstil, med vakre solnedganger, fargerike korallrev og søte havskilpadder.

Hvordan kom dere på ideene til klærne?
Vi starter normalt bredt og henter inspirasjon fra forskjellige kilder for å se hva som passer. Gatestiler er nyttige for å avspeile spesielle trender. Haute couture kan gi en innsikt i hvordan andre designere har tatt for seg bestemte temaer. Men i denne pakken var vi ute etter å lage produkter som så ut som de kom fra lokale kunsthåndverkere og designere, både når det gjaldt klær, møbler og pyntegjenstander. Med dette i tankene handlet det mindre om å tolke eksisterende stiler og mer om å dekonstruere en kulturell look, oppdatere tradisjonelle stiler og hente inspirasjon fra naturen for å komme opp med former, mønstre, teksturer og farger.

Hvor hentet dere inspirasjon til omgivelsene i Livet i tropene?

Det vakre turkise vannet rundt korallrevene i Sør-Stillehavet og Polynesia hadde stor påvirkning på pakken. Så det virket naturlig å hente inspirasjon fra samme sted når det gjaldt flora og fauna. Heldigvis gjør stilen i The Sims 4 det mulig å skape omgivelser som virker kjente uten å være for spesifikke, så det er alltid litt slingringsmonn når vi henter inn referanser. Skipsvraket skulle for eksempel være en familieeid fiskebåt som hadde gått på grunn og blitt forlatt, istedenfor å introdusere noe utenfra, som et tankskip. Illustratøren brukte bilder fra flere båter og brukte skipsvrakreferanser til å finne ut hvordan slitasjen fra elementene burde gjengis. På samme måte kom vi over bilder av et fossefall fra Nord-Europa som vi likte utseendet på, og brukte disse til å justere fossen vår så den så ut som den hørte hjemme i verdenen vi hadde laget. Vi ville også sørge for at vi inkorporerte noe som føltes kjent for alle som har vært i Sør-Stillehavet eller på øyene i Polynesia, så vi spurte litt rundt på kontoret om det var noen som hadde forslag. Noe av det vi var mest fornøyd med til slutt blant tingene til huset, var en kjempeskje og en kjempegaffel til kjøkkenet.

Hva med de unike mønstrene på båter, verktøy og klær?

De fleste av mønstrene var inspirert av regionspesifikk kunst og lokale tekstiler, som så ble tolket på en måte som passet The Sims. En illustratør hentet ut de spesifikke formene, motivene og grafiske elementene og laget et bibliotek av mønstre andre kunne bruke. Som vi nevnte tidligere, ville vi reflektere folks oppfatning av hvordan det er å bo på en øy i tropene, så det føltes naturlig å bruke referanser fra livet i havet, planter og blomster i mønstrene.

Kan du si noe om utfordringene dere sto overfor når dere skulle komme frem til konseptskisser?

Det er alltid vanskelig å balansere mengden innhold med visjonen du prøver å skape. Til denne pakken måte vi komme opp med to møbelstiler: et med fornemt tema til den moderne bebyggelsen på øya og et som så litt mer håndlaget ut, med lokalt preg. Å designe alle rommene spesifikt var ikke mulig med tiden vi hadde til rådighet, så vi bestemte oss for å bruke materialer og farger til å forene begge stilene.

Fortell oss om et hi five-øyeblikk under produksjonen av konseptskissene.

Så godt som hver eneste lille del av innholdet fikk en hi five eller i det minste et hurrarop i løpet av designfasen. Det er utrolig hvordan en liten detalj kan være avgjørende. Innhold som kan inspirere historiefortelling er spesielt givende å jobbe med. Ta for eksempel tikibaren, der konstruksjonsstil, dekor og materialvalg er brukt for å fortelle noe. Den aller største lettelsen er når du fører innholdet sammen og (forhåpentligvis) ser at det funker sammen og passer med stemningen vi ønsker å formidle med pakken.

Hvilken del av Livet i tropene blir det mest spennende å la spillerne få prøve?

Jeg gleder meg til at spillerne skal få oppleve hvor fantastisk havet vårt ser ut, men også at de skal få oppdage alle de morsomme aktivitetene pakken har å by på. Det er ikke bare en diger vanndam man kan plaske i. Vi har lagt til nye svømmestiler, liv i havet man kan samhandle med og små overraskelser simmene kan støte på, som å bli full av slim eller få krampe mens man bader. En sjelden gang kan det til og med hende at du får øye på en hai!

Vi håper dere likte denne titten bak kulissene. The Sims 4 Livet i tropene kommer til PC og Mac 16. juni 2019 og til PlayStation 4 og Xbox One 21. juli 2019.

 

Mitt navn er Willy, og jeg er medeier hos Simskrystallen. Mine største områder på denne nettsiden er på baksiden av kulissene til nettsiden. Jeg sørger for at nettsiden ser oppdatert ut, med tanke på bannere, juksekoder og mye mer. Jeg publiserer også nyheter med jevne mellomrom.

0 0 stemmer
Artikkelvurdering
Abonner
Varsle om
guest
Navnet ditt publiseres offentlig. Om du ønsker å være anonym, kan du f.eks bruke fornavn eller ett kallenavn.
Din Epost publiseres ikke offentlig. Eposten brukes for å gi beskjed om kommentaren din har blitt godkjent/avslått. Hvis du trykker på bjellen, vil du også kunne få varsel om når du har fått svar på kommentaren din.
Alderen din publiseres offentlig. Om du ikke ønsker å oppgi dette, lar du bare dette feltet stå tomt.

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Vis alle kommentarer
0
Sul sul! Del gjerne tankene dine med oss i kommentarfeltet.x
()
x
Hopp til verktøylinje